neljapäev, 15. oktoober 2009

Mõttepaus....

Hetkel, kus ümberringi toimuvad osturalli-hulludpäevad ja teab mis veel. Käisin mina seminaril, kus räägiti õiglasest kaubandusest looduslike kiudude võtmes.
Minagi soovin, et minu lapsed kannaksid looduslähedastest materjalidest valmistatud riideid.
Seminaril kuulsin ja nägin, et paljud inimesed maailmas teevad head, kuid samas kohalike olusid arvestades rasket ja vaevanõudvat tööd, et toota kvaliteetset ja puhast toodangut.
Meiegi oleme muutunud majandussurutise tagajärjel hinnatundlikuks ja vaatame hoolega mida ja kui palju ostme.
Mind liigutas väga Kamerunist pärit puuvilja kasvataja-tootja. Kes näitas meile, kuidas tema külas puuvilja kasvatatakse ja kuidas kohalikud naised peavad vilja jahvatama meile tavatult arhailisel kombel. Meie esivanematel oli vähemalt juba käsikivi leiutatud. Ma pole just ökotoodete hull, kuid mulle meeldib ise süüa valmistada.
Väga populaarseks on saanud OTT ehk otse tootjalt tarbijale. Üks mu sõbranna kasutab seda ja peaks ka proovima.
Vaata ka siia
http://www.fairtrade.ee/

2 kommentaari:

wilmake ütles ...

Mina kasutan iga päev fairtrade maitseaineid ja aeg ajalt ka kohvi - eks ta kallim ole aga loodan, et siis ikka läheb raha otse tootjale - ehkki ka see on mõnevõrra kaheldav :)

Heidi ütles ...

Usun, et see läheb ikka õigesse kohta. Olen isegi nüüd poes tähelepanelikum. Muret tekitav on see, et väiketootja, kes teeb kvaliteetset toodangut ie saa selle eest õiglast hinda. Peaaegu nagu meie ise, teeme rasket tööd ja saame alla Eesti keskmise palga.